Widziałem coś na Discordzie, ze nie chcemy chyba brać mechaniki z Taila? Jeśli tak, to wychodzę z propozycją na trochę inną i nie do końca dopracowaną, ale pozwalającą nam wykreować Pokemona, do którego mamy pewność, że nie powtórzy się na forum. Wymyślając te mechanikę ogarnąłem tylko podstawowe założenia i daleko jej do ideału, ale może gdyby przypasowała, to wspólnymi siłami dalibyśmy radę ją jakoś ulepszyć. Jeszcze dodam aby, że nie przeszkadza mi mechanika oparta na procentowym życiu jaka występuje na Crystalu chociażby, ale uważam, że nie jest ona sprawiedliwa.
Mechanika zakłada, że Pokemony w zależności od poziomu mają określoną ilość punktów statystyk (każdy poziom i ewolucja ma dodawać dodatkowe punkty statystyk i HP, a w zależności czy Pokemon ewoluuje raz, dwa razy czy w ogóle podstawowe punkty statystyk mają się różnić), które trener rozdzielić ma na pięć statystyk, do których należą:
ATAK - odpowiada za siłę ataków fizycznych
SPECJALNY ATAK - zależna od tej statystyki jest siła ataków specjalnych
OBRONA - im mniejsza różnica pomiędzy obroną twojego Pokemona, a statystyką ataku Pokemona przeciwnika tym przeciwnik ma mniejszy przelicznik do swojego ataku.
SPECJALNA OBRONA - im mniejsza różnica pomiędzy sp. obroną Pokemona, a sp. atakiem przeciwnika, tym atak dostaje mniejszy przelicznik
SZYBKOŚĆ - odpowiada za kolejność wykonywania ataków w rundzie
Żeby przeliczyć obrażenia jakie Pokemon zada przeciwnikowi potrzebne jest parę rzeczy:
Base Power - base power ataku, np. Tackle 40
Różnica - różnica pomiędzy atakiem i obroną lub specjalnym atakiem i specjalną obroną, czyli R=1,0+(A-O)x10% lub R=1,0(SPA-SPO)x10%
STAB, bonusy indywidualne, pogodowe itp czy efektywność typowa.
Podstawowy wzór na obrażenia to po prostu=Base Power x Różnica i razy STAB czy inne bonusy.
Jedyny problem mam z ogarnięciem ile miałoby wynosić życie, żeby walki nie były za szybkie i nie za wolne, ale myślę, że pewnie musiałoby być to coś koło 500-1000 punktów życia na start i rosłoby z każdym poziomem.
1 lv. - 20 punktów statystyk, 2 lv. - 25 punktów statystyk itd.
Statystyki miałyby wzrastać o 5 z każdym poziomem, natomiast HP o 50.
Dla pokemonów z dwoma stadiami:
1 stadium - +5 do statystyk i +50hp
2 stadium - +15 do statystyk i +150hp
Dla pokemonów z jednym stadiem:
1 stadium - +20 do statystyk i +200hp
Pokemony nieewoluujące mają wyższe początkowe statystyki o dziesięć, więc na pierwszym poziomie będzie to 30 i życia +100.
Nie zaszkodzi jak się podzielę, jak się nie przyjmie, to też się nic nie stanie, a może akurat się spodoba.
Mechanika zakłada, że Pokemony w zależności od poziomu mają określoną ilość punktów statystyk (każdy poziom i ewolucja ma dodawać dodatkowe punkty statystyk i HP, a w zależności czy Pokemon ewoluuje raz, dwa razy czy w ogóle podstawowe punkty statystyk mają się różnić), które trener rozdzielić ma na pięć statystyk, do których należą:
ATAK - odpowiada za siłę ataków fizycznych
SPECJALNY ATAK - zależna od tej statystyki jest siła ataków specjalnych
OBRONA - im mniejsza różnica pomiędzy obroną twojego Pokemona, a statystyką ataku Pokemona przeciwnika tym przeciwnik ma mniejszy przelicznik do swojego ataku.
SPECJALNA OBRONA - im mniejsza różnica pomiędzy sp. obroną Pokemona, a sp. atakiem przeciwnika, tym atak dostaje mniejszy przelicznik
SZYBKOŚĆ - odpowiada za kolejność wykonywania ataków w rundzie
Żeby przeliczyć obrażenia jakie Pokemon zada przeciwnikowi potrzebne jest parę rzeczy:
Base Power - base power ataku, np. Tackle 40
Różnica - różnica pomiędzy atakiem i obroną lub specjalnym atakiem i specjalną obroną, czyli R=1,0+(A-O)x10% lub R=1,0(SPA-SPO)x10%
STAB, bonusy indywidualne, pogodowe itp czy efektywność typowa.
Podstawowy wzór na obrażenia to po prostu=Base Power x Różnica i razy STAB czy inne bonusy.
Jedyny problem mam z ogarnięciem ile miałoby wynosić życie, żeby walki nie były za szybkie i nie za wolne, ale myślę, że pewnie musiałoby być to coś koło 500-1000 punktów życia na start i rosłoby z każdym poziomem.
1 lv. - 20 punktów statystyk, 2 lv. - 25 punktów statystyk itd.
Statystyki miałyby wzrastać o 5 z każdym poziomem, natomiast HP o 50.
Dla pokemonów z dwoma stadiami:
1 stadium - +5 do statystyk i +50hp
2 stadium - +15 do statystyk i +150hp
Dla pokemonów z jednym stadiem:
1 stadium - +20 do statystyk i +200hp
Pokemony nieewoluujące mają wyższe początkowe statystyki o dziesięć, więc na pierwszym poziomie będzie to 30 i życia +100.
Nie zaszkodzi jak się podzielę, jak się nie przyjmie, to też się nic nie stanie, a może akurat się spodoba.